Αρχική Πολιτική "Στον ΟΑΣΘ γίνεται διασπάθιση δημόσιου πλούτου - Αυτό αλλάζει μόνο αν ανατραπεί...

“Στον ΟΑΣΘ γίνεται διασπάθιση δημόσιου πλούτου – Αυτό αλλάζει μόνο αν ανατραπεί η κυβέρνηση”

“Στο Κόκκινο 105,5” και την δημοσιογράφο Ντίνα Μπατζιά, μίλησε ο πρώην Πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, Στέλιος Παππάς, για την επανιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ, από την κυβέρνηση Μητσοτάκη και την διασπάθιση δημόσιου πλούτου από μια μικρή ομάδα μετόχων-ιδιωτών.

Σημεία της συνέντευξης του κ. Παππά

Με τον ν. 4482/2017 επιτυγχάναμε την από-ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ και την εξυγίανση του Οργανισμού. Τώρα επαναφέρουν την ιδιωτικοποίηση στους μετόχους. Οι Θεσσαλονικείς έχουν καταλάβει περί τίνος πρόκειται. Έχουν καταλάβει ότι επρόκειτο για μια άνιση μάχη και επειδή περπατούσα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, αντιμετώπιζα δύο κατηγορίες πολιτών: Μία που έλεγε ότι “μας κατέστρεψες εσύ κι ο γιος σου”, γιατί προφανώς σταματήσανε να έχουν τη λούφα και τα έσοδα από τον δημόσιο κορβανά, και μια δεύτερη κατηγορία που με πλησίαζε και μου έλεγε “κράτα γερά”.

Τι συμβαίνει στον ΟΑΣΘ

Υπήρχες μια διεθνής πρωτοτυπία, την οποία προσπαθούν να την επαναφέρουν. Το επιχειρηματικό κέρδος δεν ήταν το αποτέλεσμα της επιχειρηματικής δραστηριότητας, αλλά εθεωρείτο έξοδο, το οποίο καταχωρείτο στα έξοδα και καταβάλλονταν προκαταβολικά στους μετόχους. Δηλαδή, υπολόγιζαν στο τέλος του 2018 πόσα κέρδη θα είχαν το 2019 και τα μοίραζαν από την 1η Γενάρη του 2019!

Επίσης, από τις 424 μετοχές, οι μέτοχοι είναι 1840, δηλαδή έχουν κλάσμα μετοχής. Αυτοί οι 1840 μέτοχοι, κάθε μήνα έπαιρναν το ρεγάλο τους, δηλαδή, 500 ευρώ, 600 ευρώ, 1000 ευρώ…ανάλογα με το ποσοστό που είχαν σε μετοχές. Αυτό επίσης είναι παγκόσμια πρωτοτυπία!

Γι’ αυτή την υπόθεση θα γράψω βιβλίο. Από το 1957 μέχρι το 2017, εξήντα χρόνια υπήρχε ένα καθεστώς πλήρους ανωμαλίας.

Δύο διατυπώσεις σημαντικών πολιτικών προσωπικοτήτων, οι οποίοι ήταν στην διαχείριση του ΟΑΣΘ. Ο ένας ήταν ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης και ο άλλος ο Γεώργιος Ράλλης.

Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης είχε πει μέσα στη Βουλή, επί λέξει: Δεν μπορεί να δίνετε σε μια μικρή μερίδα ανθρώπων την υπερεκμετάλλευση ενός δημόσιου αγαθού.
Ο Γεώργιος Ράλλης, είπε ότι “οι συγκοινωνίες θα πρέπει να είναι δημόσιες”.

Δηλαδή, ακόμη και από την ίδρυση του ΟΑΣΘ υπήρχε μια διαδικασία οργίων. Καταρχήν αποξηλώθηκε το τραμ που αυτό ήταν σκόπιμο. Υπήρχε η πολιτική εχθρότητα. Τραβαγιέρηδες, καπνεργάτες και σιδηροδρομικοί ήταν τα τρία σωματεία τα οποία συμμετείχαν στις μεγάλες κινητοποιήσεις του 1936 και μετά. Τότε, το 1936 σκοτώθηκε ο διαδηλωτής καπνεργάτης στη Θεσσαλονίκη. Υπήρξε κόντρα τότε ανάμεσα στους λεωφορειούχους που έπαιρναν τις άδειες όπως τις έπαιρναν και ευνοήθηκαν όχι μόνο από τις συμβάσεις αλλά και από το Σχέδιο Μάρσαλ.

Υπάρχουν μια σειρά νομοθετήματα που έρχονταν να κουκουλώσουν τις ατασθαλίες του προηγούμενου αιώνα.

Στην ερώτηση τι μπορεί να γίνει τώρα ο κ. Παππάς δήλωσε: Δεν αστειεύομαι, να ανατραπεί η κυβέρνηση. Εδώ πρόκειται για διασπάθιση δημόσιου πλούτου.

Ενώ εμείς ως Διοίκηση είμασταν Διοίκηση Εκκαθάρισης, η αρμοδιότητα της εκκαθάρισης από το σημερινό Συμβούλιο του ΟΑΣΘ, που είναι άνθρωποι δικοί του, στην ελεγκτική εταιρεία που ανέλαβε την αποτίμηση της περιουσίας του ΟΑΣΘ μετά από δημόσιο διεθνή διαγωνισμό με συγκεκριμένες προδιαγραφές και τώρα με νόμο της έδωσαν τη δυνατότητα να είναι και διαχειριστής. Δηλαδή και ελεγκτής και διαχειριστής;

Στη Θεσσαλονίκη υπάρχει το “μ  ‘εναν σμπάρο δυο τρυγώνια”. Εννοώ το εξής: Το μεταφορικό έργο είναι σχετικά προσδιορισμένο, είναι συγκεκριμένος αριθμός πληθυσμού που μεταφέρεται καθημερινά με τα λεωφορεία. Αυτός ο πληθυσμός είναι προφανές ότι θα μοιραζόταν ανάμεσα στο μετρό και στον ΟΑΣΘ.

Σαν επακόλουθο αυτής της κατανομής, θα ερχόταν η σημαντική ελάφρυνση του αριθμού των λεωφορείων και θα είχε αντανάκλαση στην εξυπηρέτηση των πολιτών.

Με το πρόσχημα των αρχαίων ενώ θα έπρεπε να είναι έτοιμος ο σταθμός Βενιζέλου στο τέλος του χρόνου, δίνουν παράταση στο Μετρό. Η παράταση στο Μετρό, δίνει την ευχέρεια στον ΟΑΣΘ να δώσει δουλειά στους ιδιώτες.

Κανείς ιδιώτης δεν θα πήγαινε να αναλάβει δρομολόγια, όταν θα ήξερε ότι το 2020 θα μπει σε λειτουργία το Μετρό και δεν θα είχε ψωμί

Με την μετακίνηση της ημερομηνίας του Μετρό, πληρώνουν στον ανάδοχο ρήτρες. Διότι ο ανάδοχος είχε ορισμένες προδιαγραφές, μεταξύ των οποίων και ημερομηνίες.

Ταυτόχρονα με την μετακίνηση της ημερομηνίας του Μετρό, μετακινούν και την ημερομηνία του ΟΕΘ και δίνουν έργο στους ιδιώτες. Πρόκειται για τραγική κατάσταση.

 

ροη ειδησεων