Αρχική Πολιτική «Είμαι δυναμικά παρών με το ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και μάχομαι για την προοδευτική...

«Είμαι δυναμικά παρών με το ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και μάχομαι για την προοδευτική πολιτική»

«Είμαι δυναμικά παρών και μάχομαι μέσα στην πολιτική συλλογικότητα του ΣΥΡΙΖΑ και της Προοδευτικής Συμμαχίας,» τονίζει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στο δημοσιογράφο Πάρη Τσιριγώτη, ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης, απαντώντας σε ερώτηση, γιατί σε αυτές τις εκλογές επέλεξε να μην είναι υποψήφιος.

Αναφερόμενος στο πρόγραμμα της ΝΔ, ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης δηλώνει ότι είναι επιλεγμένα ασαφές ενώ εκτιμά ότι αν το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης καταφέρει να πάρει την πλειοψηφία στις προσεχείς εκλογές, θα αναζητήσει τη ψήφο εμπιστοσύνης από το ΚΙΝΑΛ.

Καλεί επίσης του αρχηγούς των κομμάτων να προσέλθουν σε ένα τηλεοπτικό διάλογο υπογραμμίζοντας ότι «είναι υποχρέωση όχι τυπικού αλλά ουσιαστικού χαρακτήρα έναντι του ελληνικού λαού».

Απευθύνει κάλεσμα προς τους νέους ανθρώπους και ειδικότερα σε αυτούς που θα ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα για πρώτη φορά, να προσέλθουν σε αυτή τη διαδικασία, καθώς όπως τονίζει είναι σημαντικό για το πώς θα πορευθεί η χώρα τα επόμενα χρόνια.

Αναφορικά με το Λιμενικό προσθέτει ότι το Σώμα έχει αποκτήσει σύγχρονο εξοπλισμό και αναβαθμισμένη λειτουργία που είχε να δει εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ενώ για τα δικαιώματα των ναυτικών δηλώνει ότι κατοχυρώθηκαν με σχετική νομοθετική ρύθμιση και με αναδρομική ισχύ, κάτι που δεν υπήρχε.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:

Eρ.: Κύριε Κουβέλη, ποιο είναι το διακύβευμα των εκλογών της 7ης Ιουλίου; Τι καλούνται να επιλέξουν οι πολίτες;

Απ.: Ανάμεσα σε μία προοδευτική πορεία και εξέλιξη της χώρας από τη μία πλευρά και από την άλλη σε ένα βαθύ συντηρητισμό και φιλελευθερισμό. Νομίζω ότι αυτά είναι τα δύο στοιχεία που πρέπει να προσδιορίσουν τις επιλογές των Ελλήνων πολιτών.

Ερ.: Το αποτέλεσμα, πάντως, έχει ήδη προεξοφληθεί από πολλές πλευρές. Υπάρχουν δυνατότητες ανατροπής; Και, εν πάση περιπτώσει, ποιος είναι ο εκλογικός στόχος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία;

Απ.: Ας αναμείνουμε το εκλογικό αποτέλεσμα. Εκείνο το οποίο σε κάθε περίπτωση επιδιώκεται είναι να αντιστραφεί το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών.

Ερ.: Σε αυτή την εκλογή επιλέξατε να μην είστε υποψήφιος. Ποιο περιεχόμενο πρέπει να δώσουμε στην απόφασή σας; Αποστρατεύεται ο Φώτης Κουβέλης, δίνει χώρο σε νεότερους ή παραμένει ενεργός με άλλο ρόλο;

Απ.: Είμαι δυναμικά παρών και μάχομαι μέσα στην πολιτική συλλογικότητα του ΣΥΡΙΖΑ και της προοδευτικής συμμαχίας, με τη διεκδίκηση για την προοδευτική πορεία και εξέλιξη της ελληνικής κοινωνίας.

Ερ.: To πρόγραμμα της ΝΔ είναι ξεκάθαρο;

Απ.: Το πρόγραμμα της ΝΔ δεν είναι ξεκάθαρο αντίθετα έχει πολλές απροσδιόριστες αναφορές και «σκοτεινές πτυχές». Η ΝΔ δεν επιλέγει να θέσει στην κρίση του ελληνικού λαού ένα ολοκληρωμένο και ξεκάθαρο πρόγραμμα με βάση το οποίο θέλει να ασκήσει τη διακυβέρνηση της χώρας.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι φάσκει και αντιφάσκει και οι αντιφάσεις αυτές σημειώνονται σε όσα λένε τα διάφορα κεντρικά στελέχη της ΝΔ, μηδέ και του προέδρου της του κυρίου Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος επιλέγει τη φυγή από κρίσιμα ερωτήματα που τίθενται για πολύ καίρια και σημαντικά ζητήματα της οικονομίας και όπως αυτή αντανακλά πάνω στην ελληνική κοινωνία.

Ερ.: Ο πρόεδρος της ΝΔ έχει αναφέρει ότι αν δεν μπορεί να σχηματιστεί κυβέρνηση για οποιοδήποτε λόγο στις 7 Ιουλίου, τότε η χώρα θα οδηγηθεί εκ νέου στις κάλπες τον Δεκαπενταύγουστο με απλή αναλογική. Εκτιμάτε ότι ανεξάρτητα ποιο θα είναι πρώτο κόμμα θα υπάρξουν συνεργασίες;

Απ.: Για το ενδεχόμενο που η ΝΔ πάρει την πλειοψηφία στις προσεχείς εκλογές νομίζω ότι θα αναζητήσει τη ψήφο εμπιστοσύνης ή τη ψήφο ανοχής από το ΚΙΝΑΛ. Και αναφέρομαι σε αυτό, για το λόγο ότι και το ίδιο το ΚΙΝΑΛ με λόγο που διατυπώθηκε από την επικεφαλής του, την κυρία Γεννηματά αυτό αφήνει να εννοηθεί και όχι απλώς να υπονοηθεί.

Ερ.: Τι θα λέγατε στους πολιτικούς αρχηγούς. Πρέπει να γίνει ένας τηλεοπτικός διάλογος λίγες ώρες πριν από τις κάλπες.

Απ.: Αναμφισβήτητα ναι. Ένας τηλεοπτικός διάλογος προκειμένου να αναδειχθούν οι ουσιαστικές προγραμματικές διαφορές των κομμάτων. Είναι υποχρέωση όχι τυπικού αλλά ουσιαστικού χαρακτήρα έναντι του ελληνικού λαού. Είναι δημοκρατική υποχρέωση αυτή η τηλεοπτική συνάντηση των κομμάτων, προκειμένου εκεί με σαφήνεια να ειπωθούν όλα εκείνα που αναφέρονται και προσδιορίζουν τις προγραμματικές τους θέσεις. Θέλω να σημειώσω ότι από την πλευρά του πρωθυπουργού, του Αλέξη Τσίπρα, επανειλημμένα έχει διατυπωθεί η ανάγκη να γίνει αυτός ο τηλεοπτικός διάλογος και έχει προσφέρει εναλλακτικές δυνατότητες από την άποψη του χρόνου προκειμένου να πραγματοποιηθεί. Θεωρώ ωστόσο ότι ο κ.Μητσοτάκης θέλει να αποφύγει τον τηλεοπτικό διάλογο «όπως ο διάβολος το λιβάνι.»

Ερ.: Είστε υπέρ της αλλαγής του εκλογικού νόμου. Πρέπει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να αποκτήσει περισσότερες αρμοδιότητες σε μία συνταγματική αλλαγή;

Απ.: Σε ό,τι αφορά στο εκλογικό σύστημα είναι πάγια και σταθερή η θέση μου όχι σήμερα όχι χθες αλλά εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ότι η απλή αναλογική είναι το αναγκαίο εκλογικό σύστημα διότι καταγράφει με απόλυτη συνέπεια, σαφήνεια και γνησιότητα, τους πραγματικούς πολιτικούς και κοινωνικούς συσχετισμούς.

Είναι ένα εκλογικό σύστημα το αποτέλεσμα του οποίου μπορεί κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις να οδηγεί και στις αναγκαίες πολιτικές συνθέσεις. Η μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και εξουσιών με βρίσκει αντίθετο. Ο ρόλος του Προέδρου της Δημοκρατίας νομίζω με επάρκεια προσδιορίζεται από το υπάρχον Σύνταγμα. Ενδεχομένως να υπάρχουν κάποια επιμέρους θέματα που μπορούν να ρυθμιστούν και τα οποία δεν αφορούν στη μεταβίβαση εξουσιών στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Οι αρμοδιότητες πρέπει να παραμένουν στη Βουλή που είναι το κατεξοχήν αντιπροσωπευτικό όργανο της λαϊκής κυριαρχίας.

Ερ.: Υπάρχουν προοπτικές ανάπτυξης στην Ελλάδα;

Απ.: Όταν μιλάμε για ανάπτυξη πρέπει να είναι δίκαιη, με την έννοια ότι το αποτέλεσμα που παράγει πρέπει να διαχέεται στους αρμούς της κοινωνίας και να μην περιορίζεται στα χέρια ολίγων η ενός. Στο παρελθόν είχαμε υψηλούς αριθμούς ανάπτυξης. Τόσο και επί κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή όσο και επί κυβερνήσεως Κώστα Σημίτη. Επιμένω και ερωτώ: Το προϊόν που παρήγαγαν εκείνοι οι υψηλοί αριθμοί ανάπτυξης ποιος το καρπώθηκε; Δεν το καρπώθηκε η ελληνική κοινωνία, το καρπώθηκαν οι ολίγοι. Και είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ένας μικρός αριθμός Ελλήνων πολιτών, οι οικονομικές ελίτ, είναι εκείνες που ελέγχουν σχεδόν το μισό ΑΕΠ.

Ερ.: Στελέχη κομμάτων της αντιπολίτευσης κάνουν λόγο για έλλειψη συνέπειας του ΣΥΡΙΖΑ προς τα μεσαία κοινωνικά στρώματα τα τελευταία χρόνια.

Απ.: Είναι αβάσιμος ο ισχυρισμός και χρησιμοποιείται ως επιθετικό στοιχείο στην πολιτική κατά του ΣΥΡΙΖΑ. Τα μεσαία στρώματα επλήγησαν στην περίοδο 2010-2014.Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν πήρε μέτρα τα οποία έπληξαν τα μεσαία στρώματα. Αντίθετα με μία σειρά αντίρροπα μέτρα προς όλα εκείνα τα οποία επέβαλαν τα μνημόνια, προσπάθησε να στηρίξει τη μεσαία τάξη. Και τούτο ανεξάρτητα από το γεγονός υπάρχει ένα ζήτημα: Πώς ορίζεται και ποια είναι η μεσαία τάξη; Αν αναφέρεται κανείς στη μεσαία τάξη με ιδιαίτερη επικέντρωση στους ελεύθερους μικρομεσαίους επαγγελματίες έχω να σημειώσω ότι τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση για τη στήριξή τους, ήταν μέτρα που ελήφθησαν για πρώτη φορά από το 2010 αλλά και πριν από αυτό. Αυτό αποδεικνύεται στη βάση των συγκεκριμένων μεγεθών και των ρυθμίσεων που έγιναν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Βεβαίως υπάρχει ανάγκη στη νέα πορεία της χώρας να υπάρξουν και άλλα μέτρα που θα στηρίζουν τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.

Ερ.: Υπάρχει απαισιοδοξία πολλών νέων για την πολιτική. Τι θα θέλατε να πείτε προς τα νέα παιδιά ενόψει και των εκλογών της 7ης Ιουλίου;

Απ.: Εκείνο που θέλω να πω στους νέους ανθρώπους και ειδικότερα σε αυτούς που θα ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα για πρώτη φορά, να προσέλθουν σε αυτή τη διαδικασία με τη δική τους δυναμική συμμετοχή. Να προσέλθουν και να υπολογίσουν ότι κρίνεται η πορεία της χώρας, δηλαδή εάν θα είναι προοδευτική, εάν θα είναι για ολόκληρη την κοινωνία, η για το αν θα είναι βαθιά συντηρητική σε βάρος της κοινωνίας. Η προοδευτική πορεία της χώρας αφορά στους νέους, αφορά στην αγωνία τους, την ελπίδα τους και τις διεκδικήσεις τους.

Ερ.: Οι καθημερινές αξιώσεις της Άγκυρας εκτιμάται ότι μπορούν να δημιουργήσουν τετελεσμένα αποτελέσματα. Φοβάστε την ύπαρξη θερμού επεισοδίου στο Αιγαίο;

Απ.: Δεν μπορώ να το αποκλείσω. Αλλά σε κάθε περίπτωση εκτιμώ ότι με εξαιρετική δυσκολία θα επιλέξει η Τουρκία να προκαλέσει ένα θερμό επεισόδιο. Βεβαίως ένα τυχαίο επεισόδιο μπορεί να μετατραπεί σε θερμό επεισόδιο. Η Τουρκία πρέπει να καταλάβει ότι δεν μπορεί να κάνει εξαγωγή των προβλημάτων που έχει στο εσωτερικό της. Η Ελλάδα με τις δικές της δυνάμεις αλλά και με την ίδια την ΕΕ αλλά και με συμμαχίες πέραν της Ευρώπης, στέκεται αποφασιστικά απέναντι στο όποιο ενδεχόμενο διεκδίκησης από την πλευρά της Τουρκίας και προσβολής των κυριαρχικών της δικαιωμάτων. Η χώρα δεν θα επιτρέψει σε καμία περίπτωση ούτε και την ελάχιστη υποχώρηση από αυτά που συνιστούν τα κυριαρχικά της δικαιώματα, στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικαίου.

Ερ.: Το μοντέλο της αξιοποίησης των 10 μεγάλων περιφερειακών λιμανιών, με την πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση, εκτιμάτε ότι θα συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των επενδυτών.

Απ.: Το μοντέλο που ακολουθήσαμε αναφορικά με την αξιοποίηση των 10 μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας, είναι ένα μοντέλο που εφαρμόζεται σε ποσοστό 82% σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η ρύθμιση που έχουμε επιλέξει σημαίνει ότι οι Οργανισμοί Λιμένων με το master plan, -σχέδια σκοπιμότητας- με επιλεγμένες αναφορές και εξειδικεύσεις σε ό,τι αφορά στις επιμέρους δραστηριότητες των λιμανιών, προωθούν την ανάπτυξή τους. Αυτό σημαίνει ότι μέσα από διεθνείς διαγωνισμούς, με βάση το εθνικό και ενωσιακό Ευρωπαϊκό δίκαιο, προκηρύσσονται δημόσιοι διεθνείς διαγωνισμοί και διάφοροι επενδυτές από το εσωτερικό και το εξωτερικό εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους μετέχοντας στη σχετική διαδικασία. Από τον τζίρο της επένδυσης όταν αυτή πραγματοποιηθεί, το 5% κατ’ ελάχιστο εισπράττει ο Οργανισμός Λιμένα και από αυτό το 5%, που είναι δυνατόν να αυξάνεται ως ποσοστό ανάλογα με την εξέλιξη και την αύξηση της επένδυσης, το 3,5% δίνεται στην τοπική αυτοδιοίκηση, στην ελληνική κοινωνία. Γι’ αυτό λέω και πολύ συχνά ότι για εμάς η αξιοποίηση και ανάπτυξη των λιμανιών δεν πρέπει να βλέπει μόνο προς τη θάλασσα αλλά και προς την κοινωνία. Ένας επενδυτής μπορεί να πάρει μία μόνο επένδυση από το διαγωνισμό σε ένα συγκεκριμένο λιμάνι. Δεν μπορεί να πάρει όλες τις επενδύσεις για ένα λιμάνι. Δηλαδή δεν μπορεί να πάρει ολόκληρο το λιμάνι. Μπορεί όμως πάλι με διεθνή διαγωνιστική διαδικασία να πάρει και άλλη επένδυση σε άλλο λιμάνι ή σε άλλα λιμάνια. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε τα λιμάνια υπό τον απόλυτο έλεγχο ενός επενδυτή και δεν έχουμε μονοπώλιο. Επίσης το χαρακτηριστικό του νομοθετήματος αυτού είναι ότι αναπτυξιακές δραστηριότητες μπορεί να κάνει και το ίδιο το λιμάνι με τον Οργανισμό Λιμένα.

Ερ.: Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία για την προμήθεια σκαφών του Λιμενικού Σώματος;

Απ.: Ήδη είναι σε εξέλιξη Περιμένουμε επτά μεγάλη σκάφη που ήδη βρίσκονται στο στάδιο της κατασκευής μετά από διεθνή διαγωνισμό, ενώ έχει εγκριθεί επίσης και πρόγραμμα χρηματοδότησης για περισσότερα από 15 σκάφη μεγάλης ικανότητας που θα διατεθούν στο Λιμενικό Σώμα Ελληνική Ακτοφυλακή. Πρέπει να σας πω ότι όλο αυτό το διάστημα το λιμενικό έχει αποκτήσει εξοπλισμό που είχε να δει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Αξιοποιήσαμε δυνατότητες από το Ταμείο Ασφάλειας, από το ΕΣΠΑ και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Υπολογίζω ότι η παράδοση των σκαφών αυτών δεν θα καθυστερήσει. Επίσης είναι σε εξέλιξη ένα μεγάλο πρόγραμμα του ΕΣΟΘΕ που αφορά τη θαλάσσια επιτήρηση και έχει ήδη εγκριθεί κονδύλι 50 εκατ.ευρώ .

Ερ.: Το Μεταφορικό ισοδύναμο ως μέτρο έχει δημιουργήσει αναπτυξιακές προοπτικές στα νησιά.

Απ.: Εξαιρετικές δυναμικές θα έλεγα. Τα σχόλια των νησιωτών από την εφαρμογή του μέτρου είναι πολύ θετικά. Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι από αυτά τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση που πρέπει να καταγράφονται ως πάρα πολύ σημαντικά. Αφορούν πρωτίστως τη νησιωτική Ελλάδα και τους νησιώτες. Αφορούν όμως και στη συνολικότερη υπόθεση της ανάπτυξης, με την έννοια ότι διευκολύνουν πάρα πολύ τη μεταφορά αγαθών από και προς τα νησιά .Αυτό αφορά προϊόντα του πρωτογενούς τομέα, άλλα προϊόντα, αλλά και καύσιμα. Ήδη έχουμε επιχειρήσεις οι οποίες είδαν τα πρώτα αποτελέσματα πριν από λίγο καιρό και έχουν εισπράξει χρήματα στο πλαίσιο του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου.

Ερ.:Σε λίγο καιρό θα αποχωρίσετε από αυτό το υπουργείο αυτό. Είναι κάτι που δεν προλάβατε να υλοποιήσετε;

Απ.: Αυτό που θα ήθελα χρόνο να υλοποιήσω είναι ακριβώς η αξιοποίηση της καινούργιας ρύθμισης για την ανάπτυξη των δέκα περιφερειακών λιμανιών με τη διαδικασία των υποπαραχωρήσεων. Πολλές βέβαια εργασίες προς την κατεύθυνση να ξεκινήσουν οι σχετικοί διεθνείς διαγωνισμοί έχουν γίνει. Είναι έτοιμα αρκετά λιμάνια και ενδεικτικά αναφέρω της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου, της Ηγουμενίτσας. Έχει εκδηλωθεί συγκεκριμένο διεθνές ενδιαφέρον για επενδύσεις σε διάφορα λιμάνια. Από την ώρα που λειτούργησαν οι Οργανισμοί Λιμένων, τα δέκα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας έχουν διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης από τα δύο μοντέλα των λιμανιών, αυτό του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Αναφορικά με τη ναυτική εκπαίδευση , παρά το γεγονός ότι την αναβαθμίσαμε σημαντικά, δεν ολοκληρώσαμε τη συλλογική εφαρμογή του σχεδίου μας. Κάναμε αλλαγή των κανονισμών στις Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού, προσλάβαμε εκπαιδευτικό προσωπικό, ιδρύσαμε την ΑΕΝ Καλύμνου. Είναι επίσης σημαντικό το γεγονός ότι επιτύχαμε για τους νέους και τις νέες που θέλουν να εισαχθούν στο Λιμενικό Σώμα, η σχετική διαδικασία να γίνεται από φέτος μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Οι πρώτοι σπουδαστές θα ξεκινήσουν τη φοίτησή τους στις παραγωγικές Σχολές τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Ερ.: Εκκρεμεί η υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας στην ακτοπλοΐα για το 2019 ενώ η ΠΝΟ έχει ήδη προαναγγείλει 24ωρη απεργία για την Τετάρτη.

Απ.: Τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτικών κατοχυρώθηκαν με νομοθετική ρύθμιση και με αναδρομική ισχύ κάτι που δεν υπήρχε. Οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας καταρτίζονται με ελεύθερες διαπραγματεύσεις μεταξύ των εκπροσώπων των πλοιοκτητών και των ναυτικών και προφανέστατα χωρίς την παρέμβαση της διοίκησης.

Υπήρξε πέρυσι μία συμφωνία για τη συλλογική σύμβαση εργασίας των πληρωμάτων στην ακτοπλοΐα μετά από πολλά χρόνια και οι μισθοί των ναυτικών αυξήθηκαν κατά 2% και ήδη είναι σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας του 2019.

Επίσης με το νόμο του Φεβρουαρίου (ν.4597) φροντίσαμε να εξειδικευθεί πολύ συγκεκριμένα και ρητά η οικεία νομοθεσία συλλογικών συμβάσεων στη ναυτική εργασία με τις οποίες καθορίζονται οι όροι αμοιβής εργασίας των ναυτικών στα υπό ελληνική σημαία πλοία και δόθηκε η δυνατότητα, επίσης ρητά, να προσδίδεται αναδρομική ισχύς στις συλλογικές συμβάσεις ναυτικής εργασίας, όπως έγινε και με την περυσινή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

Έτσι με τον τρόπο αυτό και μέσω της εξασφάλισης της εφαρμογής των όρων των συλλογικών συμβάσεων ναυτικής εργασίας επιτυγχάνεται η αποτελεσματική ρύθμιση των συναφών με τη ναυτική εργασία θεμάτων.

Περαιτέρω, με τον ίδιο νόμο, επεκτάθηκε η προστασία -και το θεωρούμε πολύ σημαντικό- η καταβολή των αποδοχών των ναυτικών να γίνεται μέσω τραπεζικών λογαριασμών, κάτι που δεν γινόταν μέχρι σήμερα ώστε να καταστεί αποτελεσματικός ο έλεγχος και να εξαλειφθούν φαινόμενα απλήρωτης ναυτικής εργασίας.

Επίσης με το νόμο 4504 δόθηκε η δυνατότητα για συμμετοχή εκπροσώπων ναυτεργατικών ενώσεων και σωματείων της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ)σε επιθεωρήσεις που διενεργούνται στα πλοία για την εφαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας για τον αριθμό του προσωπικού των πλοίων. Σημειώνεται ότι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι μετέχουν στη διαδικασία του ελέγχου. Αναφορικά με την απεργία της ΠΝΟ ας περιμένουμε να δούμε.

Ερ.: Τη Δευτέρα εγκαινιάζεται στο Λαύριο η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σμύρνης με το Λαύριο.

Απ.: Θεωρώ θετικό το γεγονός, ωστόσο εκτιμώ ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία πρέπει να ενταχθεί σε μία πολιτική οικοδόμησης μέτρων εμπιστοσύνης ανάμεσα στις δύο χώρες

ροη ειδησεων