Αρχική Πολιτισμός Μαθήματα πολυπολιτισμικότητας μέσα από παιχνίδι γνώσεων

Μαθήματα πολυπολιτισμικότητας μέσα από παιχνίδι γνώσεων

Ένα διασκεδαστικό παιχνίδι γνώσεων διδάσκει στους μαθητές τις έννοιες της πολυπολιτισμικότητας και της αρμονικής συνύπαρξης. Ο λόγος για το «Ηφαίστειο της Διαφορετικότητας» ένα πρωτοποριακό επιδαπέδιο παιχνίδι που δημιούργησε η μη κυβερνητική οργάνωση Generation 2.0 RED.

Το παιχνίδι χρησιμοποιείται ως εναλλακτικό εκπαιδευτικό εργαλείο, με στόχο την κατανόηση και την εξοικείωση μαθητών ηλικίας 11-14 ετών με τις έννοιες της διαφορετικότητας, της διαπολιτισμικότητας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Όπως εξηγεί η εμπνεύστρια του παιχνιδιού, Τόνια Ασημακοπούλου, συντονίστρια των προγραμμάτων μη τυπικής εκπαίδευσης της οργάνωσης, το «Ηφαίστειο της Διαφορετικότητας» αποτελεί συνδυασμό δύο διάσημων παιχνιδιών, του Trivial Pursuit και του Twister, αλλά έχει προσαρμοστεί εξ ολοκλήρου στα ελληνικά δεδομένα.

Οι κανόνες

Πρόκειται για ένα παγκόσμιο χάρτη διαστάσεων 3,5χ3 μέτρα, πάνω στον οποίο τα παιδιά κινούνται. Μέσα από το παιχνίδι ταξιδεύουν σε άλλους πολιτισμούς, σε όλες τις ηπείρους. Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ή τρεις ομάδες, κάθε μία από τις οποίες έχει ένα πιόνι με τη μορφή ενός πτηνού, του πρώτου ταξιδευτή.

Μέσα από 230 ερωτήσεις οι μαθητές καλούνται να ανακαλύψουν την Ιστορία, τη Γεωγραφία, την Κοινωνία και τη Μουσική της κάθε ηπείρου. Οι ερωτήσεις προέρχονται από τα σχολικά βιβλία. Σύμφωνα με την κ. Ασημακοπούλου «θέλουμε τα παιδιά να ξαναπιάσουν τα βιβλία κάτω από ένα διαφορετικό πρίσμα, αυτό της διαφορετικότητας και να μάθουν το σεβασμό στη διαφορετικότητα».

Οι ερωτήσεις διαφέρουν σε δυσκολία ανάλογα με τις ηλικίες των παιδιών. «Ο σκοπός του παιχνιδιού δεν είναι κάποιος να νικήσει και κάποιος να χάσει, αλλά να ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο και να γίνουν πολίτες του κόσμου. Το παιχνίδι είναι ομαδικό και προκρίνουμε τη συνεργασία των παιδιών μεταξύ τους» επισημαίνει στο η ίδια.

Μέσα από το παιχνίδι τα παιδιά μαθαίνουν και αναγνωρίζουν διαφορετικές κουλτούρες, χώρες και έθιμα, ενώ ευαισθητοποιούνται πάνω σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και διακρίσεων.

Το παιχνίδι ξεκίνησε ως παραδοτέο της κ. Ασημακοπούλου για την υποτροφία που έλαβε από τον οργανισμό «Humanity in Action», το 2014 στο Παρίσι. Στη συνέχεια το σχεδιασμό ανέλαβε το αρχιτεκτονικό γραφείο Loopo Studio, ενώ η υλοποίηση έγινε με τη βοήθεια του Νίκου Οντουμπιτάν, επικεφαλής της οργάνωσης «Generation 2.0 RED», και της Ανδρομάχης Παπαϊωάννου.

ροη ειδησεων