Αρχική Πολιτική Αυτοδιοίκηση Μανώλης Μάκαρης: Πρέπει να ενισχυθεί το brand name της Καλαμάτας

Μανώλης Μάκαρης: Πρέπει να ενισχυθεί το brand name της Καλαμάτας

Την αναβάθμιση των υποδομών της πόλης, τόσο για τους κατοίκους, όσο και για τους επισκέπτες, προτάσσει ο υποψήφιος δήμαρχος Καλαμάτας, Μανώλης Μάκαρης, μιλώντας στην ΑΥΓΗ της Κυριακής.

“Για εμάς το μεγάλο στοίχημα είναι να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής στις συνοικίες και τα χωριά. Θέτουμε σε προτεραιότητα την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, που θα προσδώσει προστιθέμενη αξία στην πόλη μας”, λέει.

Τονίζει, δε, την ανάγκη για την περιβαλλοντική προστασία της περιοχής του Ταϋγέτου και την δημιουργία υπερτοπικού πάρκου που θα δίνει νέα πνοή στην πόλη, αλλά και την ενεργοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής.

Παράλληλα, επισημαίνει πως πρέπει να ενισχυθεί το brand name της πόλης και της αγροτικής παραγωγής της περιοχής.

Ολόκληρη η συνέντευξή του

  • Όσο πλησιάζουν οι εκλογές, πώς βλέπετε να διαμορφώνει το πολιτικό κλίμα η απλή αναλογική;

Είμαστε υπέρ της απλής αναλογικής, του εκσυγχρονισμού και των μεταρρυθμίσεων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Με τον «Κλεισθένη Ι» μεταξύ άλλων επιτυγχάνεται πραγματική αντιπροσωπευτικότητα της ψήφου και αναλογική κατανομή των εδρών. Αυτό ήταν κάτι που έλειπε από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και δημιουργεί μεγάλο περιθώριο στην ανάπτυξη προγραμματικών συνεργασιών μεταξύ των παρατάξεων επί των μεγάλων ζητημάτων της πόλης μας. Η παράταξή μας έχει αναπτύξει ένα ξεκάθαρο προγραμματικό λόγο επ’ αυτών και αναμένουμε και τις υπόλοιπες δημοτικές παρατάξεις να πράξουν το ίδιο.

  • Ποια είναι αυτά τα μεγάλα ζητήματα;

Ψηλά στην ατζέντα βάζουμε τη διαχείριση των απορριμμάτων. Η προσωρινή διαχείριση έχει προκαλέσει σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα γιατί βρίσκεται σε μία -ευαίσθητη περιβαλλοντικά- περιοχή του Ταϋγέτου, που απέχει 6 χιλιόμετρα από την Καλαμάτα και εκεί δυστυχώς τα στραγγίσματα ρυπαίνουν τον υδροφόρο ορίζοντα και τον ποταμό Νέδοντα, ο οποίος απέχει μόλις 600 μέτρα από την εγκατάσταση.

Παρότι εμείς έχουμε θέσει το ζήτημα στον δημόσιο διάλογο, αλλά καμία από τις υπόλοιπες παρατάξεις δεν έχουν διατυπώσει ξεκάθαρες απόψεις. Εμείς λέμε ότι μαζί με την πλήρη απορρύπανση της συγκεκριμένης περιοχής πρέπει ταυτόχρονα να περάσουμε σε ένα βιώσιμο μοντέλο διαχείρισης των απορριμμάτων με ανακύκλωση, διαλογή στην πηγή, κομποστοποίηση και εν γένει ανάπτυξη της κυκλικής οικονομίας.

Ήδη από το 2014 προτείνουμε απομάκρυνση από την κοιλάδα του Νέδοντα όλων των μη συμβατών δραστηριοτήτων (σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων, συνεργεία του δήμου) και τη δημιουργία υπερτοπικού πάρκου αναψυχής. Για εμάς είναι πρώτης τάξεως ευκαιρία να δημιουργηθεί ένα υπερτοπικό πάρκο. Επίσης θέλουμε να φτιάξουμε αθλητικό πολυθεματικό πάρκο στην έκταση των 48 στρεμμάτων στη δυτική παραλία, που πρόσφατα παραχωρήθηκε στον δήμο μας, ύστερα από τον πολυετή αγώνα που δώσαμε μαζί με τον καλαματιανό λαό.

Ένα άλλο μεγάλο θέμα είναι η αντιπλημμυρική θωράκιση της Καλαμάτας, για να μην επαναληφθούν οι καταστροφές του Σεπτεμβρίου του 2016, που στοίχισαν τη ζωή σε ανθρώπους και προκάλεσαν μεγάλες καταστροφές σε σπίτια, καταστήματα, υποδομές και στην αγροτική παραγωγή. Επίσης πρέπει να προστατευθεί ο Ταΰγετος, που έχει δεχτεί αλλεπάλληλα πλήγματα από φυσικές καταστροφές, και ταυτόχρονα πρέπει να αξιοποιηθεί κατάλληλα το κονδύλι των 6 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ για την βελτίωση των οδικών υποδομών για τα χωριά του Ταϋγέτου.

  • Tι είναι αυτό που προτείνετε για τον κύριο κορμό της πόλης;

Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη της πόλης μας περιορίστηκε στο κέντρο, ενώ ούτε οι γύρω συνοικίες, αλλά ούτε τα χωριά έτυχαν προσοχής. Για εμάς το μεγάλο στοίχημα είναι να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής στις συνοικίες και τα χωριά. Θέτουμε σε προτεραιότητα την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, που θα προσδώσει προστιθέμενη αξία στην πόλη μας.

Επίσης, στο εσωτερικό της πόλης προτείνουμε την εφαρμογή ενός σχεδίου βιώσιμης αστικής κινητικότητας, που θα αναμορφώσει τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη, καθιστώντας τις ασφαλείς και χωρίς αποκλεισμούς, ιδίως για ΑμεΑ ή άτομα μεγάλης ηλικίας. Επίσης θέλουμε να αναπτυχθεί δίκτυο αστικής συγκοινωνίας που να καλύπτει όλες τις περιοχές της Καλαμάτας.

  • Πώς βλέπετε τη σχέση των υποδομών με την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής;

Η Καλαμάτα έχει όλα εκείνα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που θα της επιτρέψουν να αναπτυχθεί τουριστικά γιατί διαθέτει εξαιρετικό φυσικό περιβάλλον, σημαντικές πολιτιστικές υποδομές και η οδική πρόσβαση από την Αθήνα με την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου είναι πλέον γρήγορη και ασφαλής. Απαιτείται, όμως, η αναβάθμιση του διεθνούς αεροδρομίου Καλαμάτας, που καταγράφει ήδη θεαματική αύξηση επιβατών διεθνών πτήσεων, και η αναβάθμιση του λιμένα της Καλαμάτας με την υλοποίηση ενός σύγχρονου μάστερ πλαν.

Τέλος, για εμάς είναι πολύ σημαντική η επαναλειτουργία του τρένου, που να εξυπηρετεί τη σύνδεση της Καλαμάτας με τις γειτονικές πόλεις (π.χ. Μεσσήνη) και θα αποσυμφορήσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα του κέντρου. Επίσης, πρέπει να αναβαθμιστεί και να επαναλειτουργήσει η σιδηροδρομική γραμμή προς την Πάτρα, που θα συνδέσει την Καλαμάτα με την αρχαία Ολυμπία.

  • Μιλήστε μας για το αναπτυξιακό σχέδιο της Καλαμάτας

Η Καλαμάτα πρέπει να στοχεύσει στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη όλον τον χρόνο, καθότι η Καλαμάτα, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, είναι από τις πόλεις της Ελλάδας με τη μεγαλύτερη ηλιοφάνεια και μπορεί να υποστηρίξει μεγάλης διάρκειας διακοπές. Παράλληλα, η ύπαιθρος του Δήμου Καλαμάτας μπορεί να αξιοποιηθεί ενισχύοντας την ποιοτική πρωτογενή παραγωγή και τη μεταποίηση των αγροτικών προϊόντων.

Το διατροφικό brand name “Καλαμάτα”, με κυρίαρχη την ελιά και το ελαιόλαδο, πρέπει να διαφυλαχθεί και να αξιοποιηθεί ως ένα συνολικό πακέτο μεσογειακής διατροφής. Παράλληλα, θέλουμε να επενδύσουμε στον πολιτισμό και τον αθλητισμό και να αναδείξουμε την Καλαμάτα ως πόλη του πολιτισμού και του αθλητισμού. Το διεθνές Φεστιβάλ Χορού έχει καταστεί θεσμός για την πόλη μας που θα πρέπει να υποστηριχθεί ανάλογα. Αναγκαία είναι επίσης η συνεχής λειτουργία του Μεγάρου Χορού και η ανάδειξή του σε χώρο πολιτισμού όλης της Πελοποννήσου. Ως γνωστόν, έχει κοστίσει 15 εκατομμύρια ευρώ και λειτουργεί λιγοστές ημέρες τον χρόνο.

ροη ειδησεων