Αρχική Πολιτική Η νομοθετική παρέμβαση για την υγεία και ασφάλεια μεταφορέων και διανομέων

Η νομοθετική παρέμβαση για την υγεία και ασφάλεια μεταφορέων και διανομέων

Μία σειρά από θέματα, που έχουν να κάνουν με την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων στο χώρο της εστίασης όσον αφορά τη διανομή, ρυθμίζει το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας, το οποίο περιέχει τη ρύθμιση των 120 δόσεων των χρεών προς τα Ταμεία και άλλες διατάξεις για τα εργασιακά, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέχρι την Μεγάλη Τρίτη.

Καταχώριση οχημάτων μεταφορέων

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο άρθρο 50 του προς κατάθεση σχεδίου νόμου, με τίτλο «Καταχώριση οχημάτων μεταφορέων και διανομέων στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ», ο εργοδότης που απασχολεί εργαζομένους με την ειδικότητα των μεταφορέων και διανομέων προϊόντων και αντικειμένων και κατά την εκτέλεση της εργασίας τους γίνεται χρήση μοτοποδηλάτου ή μοτοσυκλέτας, κατά την έννοια του άρθρου 2 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α΄ 57), αναγγέλλει στο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης «ΕΡΓΑΝΗ» τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος αυτού.

Όπως σημειώνεται, «με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζεται η διαδικασία καταχώρισης, τα στοιχεία που γνωστοποιούνται και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος».

Υποχρεώσεις εργοδότη

Επιπλέον, στο άρθρο 51, που αφορά σε άλλες διατάξεις για την υγεία και ασφάλεια μεταφορέων και διανομέων, προβλέπεται ότι:

  • «Σε κάθε δραστηριότητα σχετική με τη μεταφορά και διανομή προϊόντων και αντικειμένων και σε κάθε άλλη δραστηριότητα, για την οποία γίνεται χρήση από τον εργαζόμενο μοτοποδηλάτου ή μοτοσυκλέτας, κατά την έννοια του του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ιδιοκτησίας, νομής ή κατοχής του εργοδότη, ο εργοδότης λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε τα οχήματα που χρησιμοποιούνται από τους εργαζομένους να είναι κατάλληλα προσαρμοσμένα και συντηρημένα προκειμένου να διασφαλίζεται η ασφάλεια και η υγεία τους.
  • Ο εργοδότης εφοδιάζει με τον κατάλληλο εξοπλισμό ατομικής προστασίας τους εργαζομένους που κατά την εκτέλεση της εργασίας τους χρησιμοποιούν μοτοποδήλατο ή μοτοσυκλέτα, κατά την έννοια του του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ιδιοκτησίας, νομής ή κατοχής δικής του ή των εργαζομένων.
  • Μέχρι την έκδοση της απόφασης ως κατάλληλος εξοπλισμός ατομικής προστασίας ορίζεται το προστατευτικό κράνος, δερμάτινο ή υφασμάτινο πανωφόρι κατάλληλο για την προστασία του αναβάτη του μοτοποδηλάτου ή της μοτοσυκλέτας, αδιάβροχη προστασία, κατάλληλα υποδήματα, γάντια και ανακλαστικό γιλέκο.
  • Ο εργοδότης λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα ώστε οι εργαζόμενοι να έχουν στη διάθεσή τους επαρκείς πληροφορίες και, όταν απαιτείται, γραπτές οδηγίες χρήσης σχετικά με τον εξοπλισμό ατομικής προστασίας.
  • Οι πληροφορίες και οι γραπτές οδηγίες πρέπει να είναι διαθέσιμες μέσα στην επιχείρηση ή εγκατάσταση και να είναι κατανοητές για τους ενδιαφερόμενους εργαζομένους».

Παρέμβαση υπέρ των εργαζομένων

Σημειώνεται πως τη συγκεκριμένη νομοθετική παρέμβαση για τα ζητήματα που απασχολούν άμεσα τον κλάδο των ντελίβερι στην εστίαση είχε προανήγγειλει και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εργασίας, Ανδρέας Νεφελούδης, με αφορμή την κινητοποίηση που πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι του κλάδου την Πέμπτη.

Σύμφωνα με τον ίδιο, είχε προηγηθεί διαδικασία διαλόγου με όλους τους φορείς που σχετίζονται με το αντικείμενο, δηλαδή με όλες τις συλλογικότητες των εργαζομένων στο χώρο της διανομής στην εστίαση, αλλά και με τους μεταφορείς και με εργοδότες του κλάδου, είτε είναι συλλογικά όργανα, όπως η ΓΣΕΒΕΕ (Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών, Εμπόρων, Ελλάδας), είτε είναι εταιρείες του χώρου.

Στόχος του Υπουργείου Εργασίας είναι να μην επιβαρύνονται οι ίδιοι οι εργαζόμενοι το κόστος της συντήρησης του οχήματος που αποτελεί εργαλείο δουλειάς, αλλά και να προστατευθούν τα εργασιακά δικαιώματά τους.

ροη ειδησεων